Taalkeuze:
NL DE

Reserveer een kamer zonder stress

Ik vind het heel belangrijk dat u als gast op Zimmerfrei.nl al een beetje in een vakantiestemming komt. Het bezoek aan onze site moet op zichzelf al de nodige ontspanning bieden. Daarom is het heel belangrijk dat u zich niet opgejaagd voelt om te boeken. Veel boekingswebsites zijn echter bang dat u de website weer verlaat zonder dat u een kamer heeft geboekt. Er wordt alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat u de reservering voltooit.

Hoe wordt u opgejaagd?
Al bij het bekijken van een specifiek hotel of pension, krijg je van die pop-up meldingen met teksten als 'de kamers in dit hotel zijn waarschijnlijk binnen 2 dagen volgeboekt'. Dat is natuurlijk geen melding om u beter te informeren, maar om u moet opschieten met het boeken van uw kamer. En inderdaad: als u boekt, dan is het betreffende hotel waarschijnlijk ook echt binnen 2 dagen volgeboekt.
Deze zin kom ik ook vaak tegen en is best wel onzinnig: 'Er kijken op dit moment 10 mensen naar dit hotel'. Waarom moet ik weten hoeveel mensen er naar dezelfde webpagina kijken? Dat is om u te vertellen dat u een kamer mogelijk mis loopt, omdat er veel animo voor het betreffende hotel is.
En het gaat nog wel even door. Kent u de melding 'de laatste boeking bij dit hotel was 1 uur en 23 minuten geleden?' Ook hier geldt: waar wacht u nog op met boeken? En u denkt, bewust of onbewust: 'Oh jee! Dit moet een populair hotel zijn. Laat ik maar snel boeken, voor het te laat is.'

Gratis annuleren bestaat niet: de verborgen annuleringsverzekering
Bent u wel eens de melding tegen gekomen, waarin staat met hoeveel procent de prijzen van kamers in een bepaalde stad zijn gestegen de laatste tijd? Het gaat zelfs zo ver dat de website kan zien of u met uw muis richting de 'ga-terug-pijl' of het kruisje rechts boven in uw browser beweegt, zodat u nog net op tijd geÏnformeerd wordt dat u toch echt moet boeken. Als u nog steeds niet boekt, dan wordt u nog maar eens verteld dat u altijd nog gratis kunt annuleren. Wat betreft dat gratis annuleren: dat bestaat natuurlijk niet echt. Daar betaalt u voor met een iets hogere kamerprijs, een soort verborgen annuleringsverzekering. Dat geldt ook voor alle andere dingen die als gratis worden aangemerkt, zoals 'gratis ontbijt'. Gratis ontbijt? Hoezo? Als een prijs inclusief ontbijt is, dan betaalt u heus wel voor dat ontbijt. Als laatste voorbeeld noem ik de melding 'mis deze aanbiedingsprijs niet'. Dat hoeft ook helemaal niet, want het wordt echt niet duurder als u een dag wacht. Dus als u nog niet helemaal zeker bent van uw keuze, wacht dan gerust nog een dagje.

Snel boeken
Nog een truc: bij het boeken hoeft u alleen maar uw email adres en uw naam in te vullen. Huh? Willen ze geen adres weten? Of een telefoonnummer? Dat zit zo: door weinig gegevens te vragen wordt de drempel om te boeken verlaagd. Het wordt u makkelijker gemaakt. Pas nadat u geboekt heeft, worden de resterende gegevens gevraagd. Dan is de boeking maar vast binnen! En let maar eens op wat er gebeurt als u een boeking niet afrondt terwijl u wel uw email adres al ingvuld heeft. Binnen 5 minuten ontvangt u een email met de aanbeveling om toch echt uw kamer te boeken. Het is allemaal slim bedacht hoor van marketeers, maar ik vraag me af of u als gast deze manier van communiceren wel zo gezellig vindt. Ik denk van niet. Met Zimmerfrei.nl beoog ik een ontspannende en vooral gastvriendelijke ervaring, die overeenkomt met de gastvriendelijkheid in de pensions die we aanbieden.

En bij Zimmerfrei.nl dan?
Ook ik wil boekingen ontvangen via onze website, want daar verdienen we geld mee. Eerlijker kan ik niet zijn. Maar we waken ervoor dat we u een opgejaagd gevoel geven. We willen dat u zich prettig voelt bij het verkennen van de website. Er is al zoveel stress in het leven; het uitzoeken van een vakantieplek behoort juist voorpret op te leveren! En als u er niet helemaal uitkomt, meldt u zich dan even. Want dan helpen we u toch gewoon!

Harteiljke groet,
Emiel Groot

 

De waardering van zimmerfrei.nl bij Custorate is 8.6/10 gebaseerd op 20 beoordelingen.